Wiosna za oknem daje się we znaki. Cieplejsze dni pojawiają się coraz częściej, a do lata zostały tylko 3 miesiące. Gdy wiosenne porządki zostały zrobione, a świąteczne jedzenie daje się we znaki pod postacią nadprogramowych kilogramów, warto postawić na aktywność fizyczną. Nasze propozycje sprawdzą się idealnie dla seniorów, opiekunek i każdego, który chciałby poprawić swoją kondycję. Oto 5 sportów, które warto uprawiać wiosną: 

 

 

Bieganie

 

Ten sport nie wymaga od nas ani kosztownego ubrania, ani dodatkowego sprzętu. Codzienny trucht jest idealnym sportem niezależnie od wieku. Bieganie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zrzucenie niekorzystnej oponki z brzucha. Pamiętaj, aby zacząć od marszu lub wolnego truchtu i z czasem przyspieszać. Nie rzucaj się na głęboką wodę i nie wybieraj od razu długich tras, systematyczność i stopniowe zwiększanie trudności doprowadzi Cię do sukcesu. Oprócz zgubienia zbędnej tkanki tłuszczowej, zapewnisz sobie świetny humor i dodatkową dawkę energii. Na bieganie nigdy nie jest za późno.  Zacznij już dziś!

 

Rower

 

Kolarstwo to świetna propozycja spędzenia ciepłych wiosennych dni. Warto wybrać się na niedzielną wycieczkę po okolicy lub stawiać na ten środek transportu podczas drogi do pracy. Podczas godzinnej przejażdżki możesz spalić do 500 kalorii, a to tyle co przeciętny hamburger i pół pączka! Rower może stanowić idealną propozycję na rodzinną wyprawę i oprócz spalenia opornego tłuszczu pomoże Ci poprawić rodzinne więzy! Sprawdzi się idealnie jako sport dla seniora lub jego opiekunki.

Jeśli chcesz porozmawiać lub podzielić się swoją opinią lub doświadczeniami z innymi opiekunkami - dołącz do naszej grupy na Facebooku. Wspierajmy się! Dołącz teraz!

Nordic walking 

To propozycja dla osób, które niekoniecznie widzą siebie podczas biegania. Nordic walking polega na przyspieszonym spacerze wraz ze specjalnymi kijkami. Sprawdzi się świetnie dla osób w każdym wieku. Sport ten przynosi wiele korzyści, pozwala spalić niechciane kalorie, ale także rozwija mięśnie i nie obciąża w dużym stopniu stawów. Kijki do nordic walking kupisz już od kilkudziesięciu złotych. 

 

Rolki

 

To coś dla osób, które naprawdę lubią być aktywne. Jazda na rolkach jest świetną propozycją na spędzenie wolnego czasu. Odstresowuje i rozwija mięśnie nóg i pośladków. Sport ten wydziela wiele endorfin, które zapewnią pozytywną energię na cały dzień. Nauka jazdy na rolkach może być ekscytującym wydarzeniem dla każdego! Nie zapomnij zabrać ze sobą bliskiej osoby, która zapewni Ci miłe towarzystwo i wesprze podczas początkowych upadków. Trzymamy kciuki!

 

Hulajnoga

 

Kiedyś przypisywana była tylko dzieciom, dziś można znaleźć ją w wielu wersjach i sprawdzi się doskonale nawet u osób w podeszłym wieku. Elektryczne hulajnogi to wygodny środek transportu i warto z niego skorzystać, np. w drodze do pracy lub sklepu. Wzmacnia dolne partie ciała i wymaga utrzymania równowagi. Jeżdżąc na hulajnodze pomaga przebyć trasę 3 razy szybciej niż pieszo! Podczas godzinnej wyprawy jesteś w stanie spalić nawet do 700 kalorii! Koniecznie sprawdź czy ten rodzaj sportu jest dla Ciebie. 

Jeśli chcesz porozmawiać lub podzielić się swoją opinią lub doświadczeniami z innymi opiekunkami - dołącz do naszej grupy na Facebooku. Wspierajmy się! Dołącz teraz!

Wiosna to czas zmian, warto pomyśleć o swoim organizmie i poprawić trochę kondycję. Koniecznie wypróbuj wiosenne sporty i ciesz się przepływem pozytywnej energii!