Właścicielu, zadbaj o opinię domu seniora w Internecie
Wybierając dom opieki, rodziny kierują się opiniami, które są w Internecie. Im więcej pozytywnych opinii, tym łatwiej im podjąć ostateczną decyzję. O tym dlaczego warto zadbać o opinię i jak zachęcić do jej wystawiania przeczytacie w poniższym artykule.
Dlaczego opinie są ważne?
O tym, że opinie są bardzo ważne pewnie wiesz. Większość decyzji podejmujemy właśnie poprzez przeczytane, zasłyszane opinie innych. Dotyczy to zarówno kupienia nowej lodówki jak i wyboru sanatorium, czy domu opieki. Podejmując trudną decyzję, a taką niewątpliwie jest wybór odpowiedniego domu opieki, kierujemy się opiniami znajomych oraz tych, które można przeczytać w Internecie.
W Google można założyć wizytówkę, a tam istnieje miejsce, w którym można dodawać opinie o obiekcie. Oprócz tego opinie można wystawiać na wielu portalach i w serwisach społecznościowych typu Facebook.
Pamiętaj, im więcej opinii, tym Twój obiekt będzie cieszyć się większym zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów, a także będzie wyżej pozycjonować się w wyszukiwarce.
Zdobądź opinie. Jak to zrobić?
Poniżej prezentujemy kilka pomysłów na to jak można zdobyć opinie.
- ulotka - w ulotce reklamowej możesz zamieścić informację z prośbą o dodanie opinii, a także zamieścić adres strony internetowej oraz mediów społecznościowych
- rozmowa telefoniczna - podczas rozmowy telefonicznej, możesz na koniec rozmowy poprosić o udzielenie opinii
- e-mail - możesz przygotować szablon wiadomości mailowej z prośbą o udzielenie opinii na konkretnej platformie. Warto do takiego maila dołączyć dokładną instrukcję oraz dodać linki, aby ułatwić klientom proces.
- rozmowa na żywo - podczas wizyty w domu opieki, możesz poprosić o udzielenie opinii. Warto również pozyskać ją na żywo i porozmawiać o obiekcie.
Czy warto odpowiadać na opinie w Internecie?
Zdecydowanie! Jednak należy przede wszystkim pamiętać o kulturze, nawet jeśli opinie jest negatywna. Jako przedstawiciel obiektu musisz zachować się odpowiednio w każdej sytuacji, niezależnie, czy jest ona dla Ciebie i Twojego obiektu komfortowa czy nie. Pod żadnym pozorem nie wchodź w dyskusję i nie daj się sprowokować. Tak możesz tylko sobie zaszkodzić. Usuwanie negatywnych opinii jest bardzo krótkowzroczne i nie zaleca się tego robić. Lepiej kulturalnie odpowiedzieć i zaprosić do kontaktu mailowego lub telefonicznego w celu wyjaśnienia sprawy. Odpowiadając na pytania nie sprawdzi się tzw. kopiuj-wklej. Warto poświęcić nieco więcej uwagi i personalizować każdą odpowiedź, nawet mimo tego, że zajmie to odrobinę więcej czasu.
Dodaj dom seniora do bazy Mój Senior
Jeśli prowadzisz dom seniora - dodaj go do naszej bazy.